Milan Exner

Faust letí do Nového světa neboli Psí vejce

Faust letí do Nového světa neboli Psí vejce Faust letí do Nového světa neboli Psí vejce
Bor, 2011, 1768 str.
Próza

Třetí „divadelní novela“ libereckého autora nás zavede do fiktivního divadla v Praze, odkud televizní kamery snímají kompletní scénickou přípravu obou dílů Goethova Fausta; jde tedy o svého druhu „reality-show“. V průběhu zkoušek se osudy herců a fiktivních postav začnou natolik ovlivňovat, že to nezůstane bez vlivu na výsledný jevištní útvar. Otázka potom zní: oč jde v Goethově Faustovi? Je to dílo, které hovoří k dnešnímu člověku? A pokud ano, je to dílo humanistické? Autor ovšem dobře ví, že český filosof Masaryk na tuto otázku odpověděl záporně. Poutavě vyprávěný příběh a převyprávěný děj Fausta tím vstupuje do kontextu posttotalitního demokratického světa.

 

(Nakl. Bor)

Bor, 2011, 1768 str.