Dvě sestry. Hrdinky hororu. Jejich svět se zrodil z představ a témat, které se v tvorbě Vojtěcha Maška stále vracejí: změna identity, dvojník, deformace, halucinace, změněné stavy vědomí v kontrastu s rodinnou idylou.
Horor, Komiks, Thriller
Atmosféra vilové čtvrti v mrazivě poklidném šedivém bezčasí spojující dobu dětství v dohasínajícím socialismu se surreálnými sny a vizemi. Fiktivní svět utkaný ze snu, matné a zkreslené vzpomínky na dětský strach, strach z neznáma a touha po bezpečném zákoutí. Realita neustále nabourávaná pochybností, změnou úhlu pohledu, neurotická potřeba najít objektivní pravdu. Taková je detektivka o sestrách Dietlových, mnoho teorií, mnoho možností a řešení jen zdánlivě jediné.

S trochou nadsázky lze tvrdit, že ať už Vojtěch Mašek (1977) zavítá do libovolné disciplíny, vždy jeho práce čeká výrazný úspěch: film Křižáček (2017), na kterém se podílel jako jeden ze scenáristů, zvítězil na filmovém festivalu v Karlových Varech, a dětská kniha Panáček, pecka, poleno, švestka a zase panáček (2018), ve které Maškův text ilustroval Chrudoš Valoušek, získala prestižní Bologna Ragazzi Award. Nejvlastnějším domovem je mu však komiks, kterému se věnuje jak plně autorsky, tak ve spolupráci s dalšími scenáristy i výtvarníky. V tvůrčí dvojici s Džianem Babanem rozvíjí již od roku 2002 surreálně groteskní svět Monstrkabaretu Freda Brunolda, který se dosud rozpíná přes pětici komiksových knih, více než tucet divadelních inscenací a pár krátkých filmů, společně ale připravili i libreta pro dva oceňované komiksové romány v kresbě Jiřího Gruse. V duu s jiným scenáristickým kolegou, spisovatelem Markem Šindelkou, vytvořil nedávno aktuální společenský román Svatá Barbora (v kresbě Marka Pokorného, 2018) a výčet jeho projektů tím ani zdaleka nekončí.