Petr Stančík

Nulorožec

Nulorožec Nulorožec
Druhé město, 2018, 220 str.
9788072274116

“Od raných devadesátých let neměla česká literatura nikoho, kdo by se imaginací dokázal kasat tak jako Petr Stančík... dnes se od literatury čeká, aby něco řešila, aby odhalila, co je ve vzduchu či co hýbe společností. Romány jako by dnes psali hlavně publicisté, kteří zkoušejí, zda jim takový útvar umožní vyjádřit víc než komentář či status. A vůči nim stojí Stančík v naprostém protipólu. Svým románem nechce říct o době či společnosti vůbec nic. Chce si jen hrát a bavit.”
— Respekt

“Nulorožec je možná jednorožec, kterého pytláci připravili o roh. Ale také nula v naší mysli, která se ve zmatení dneška nedokáže opírat o jistoty včerejška a už vůbec ne o naději směřovanou k zítřku. Autor nám v tom nepomůže. Proč by měl? S gustem ale ukáže, kde nás tlačí boty.”
— Ego!

Rights sold:
Polsko (Fundacja Instytut Reportazu), Makedonie (Slavika Libris)
Autorská práva v zahraničí:
Pražská Literární Agentura
http://www.praglit.de/
maria@sileny.de
Přečtěte si ukázku:
Francouzština
Angličtina
Němčina

Další z opulentní stylových, jazykových a vypravěčských hostin Petra Stančíka, tentokrát s inspektorem Lavabem v hlavní roli.

Beletrie

Ústřední postavou této „spirituální“ skorodetektivky je cynický inspektor Libor Lavabo, který řeší případ dvanácti upálených nosorožic a jednoho nočního hlídače ve firmě zpracovávající nosorožčí rohy. Do pátrání se však postupně zaplétá tajný deník J. W. Goetha, boj spikleneckých společností Neptunia versus Plutonia o vládu nad světem i šílená nadpraporčice Marhanová nebo komplexní interpretace obrazů Jana Preislera. Poselství přivede Lavaba až do nitra vyhaslé západočeské sopky Komorní hůrka. Trochu detektivka, trochu konspirační román a především zábavná a poťouchlá a duchaplná stylová hostina slovních hříček.

 

stancik

Petr Stančík (1968) vstoupil do literatury pod pseudonymem Odillo Stradický ze Strdic, od roku 2007 publikuje pod svým občanským jménem. Pro dospělé vydal mimo jiné příběh o prvním českém superhrdinovi Pérák (2008) nebo gastronomicko-pornograficko-filozofický thriller Mlýn na mumie (2014), za který získal Cenu Magnesia Litera 2015 v kategorii próza. Pro děti zase napsal juvenilní horor Mrkev ho vcucla pod zem (2013) a série pohádek s jezevcem Chrujdou. Napsal také historickou monografii Kaple Božího Těla a Krve a Bratrstvo obruče s kladivem (2015) o zničeném Šalomounové chrámu ve středu Nového Města pražského.


“Od raných devadesátých let neměla česká literatura nikoho, kdo by se imaginací dokázal kasat tak jako Petr Stančík... dnes se od literatury čeká, aby něco řešila, aby odhalila, co je ve vzduchu či co hýbe společností. Romány jako by dnes psali hlavně publicisté, kteří zkoušejí, zda jim takový útvar umožní vyjádřit víc než komentář či status. A vůči nim stojí Stančík v naprostém protipólu. Svým románem nechce říct o době či společnosti vůbec nic. Chce si jen hrát a bavit.”
— Respekt

“Nulorožec je možná jednorožec, kterého pytláci připravili o roh. Ale také nula v naší mysli, která se ve zmatení dneška nedokáže opírat o jistoty včerejška a už vůbec ne o naději směřovanou k zítřku. Autor nám v tom nepomůže. Proč by měl? S gustem ale ukáže, kde nás tlačí boty.”
— Ego!

Druhé město, 2018, 220 str.
9788072274116
Rights sold:
Polsko (Fundacja Instytut Reportazu), Makedonie (Slavika Libris)
Autorská práva v zahraničí:
Pražská Literární Agentura
http://www.praglit.de/
maria@sileny.de
Přečtěte si ukázku:
Francouzština
Angličtina
Němčina